Sales & Customer Value Driver

Bij KVL zijn we dringend op zoek naar een gedreven sales kanjer voor onze back office.

Sales & Customer Value Driver

Bij KVL zijn we dringend op zoek naar een gedreven sales kanjer voor onze back office. Als Sales & Customer Value Driver ben je verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van je eigen klantenportefeuille. Hiertoe signaleer en verzilver je, samen met klantteams en de commercieel directeur, de groeikansen die zich bij je klanten voordoen, bewaak je de afspraken die met jouw klanten gemaakt zijn en werk je aan de verhoging van hun klanttevredenheid. In lijn hiermee neem je de verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling, aansturing en/of uitvoering van de relevante salesprocessen en voor de sturing en ondersteuning van KVL-ers die bij de sales-activiteiten betrokken zijn.

Als Sales & Customer Value Driver heb je een veelzijdige en uitdagende functie waarbij jij een drijvende kracht wordt in het realiseren van meer business bij bestaande klanten, bij het mede-ontwikkelen van nieuwe klanten en bij het verhogen van de klanttevredenheid.

KVL helpt mensen en organisaties het maximale uit hun data te halen

Bij KVL dromen we van een wereld waarin iedereen snel en simpel toegang heeft tot relevante data. Hoe mooi is het als we data intuïtief kunnen visualiseren en daardoor omzetten in nieuwe inzichten en betere besluiten. En dat die inzichten en besluiten op hun beurt weer leiden tot betere prestaties en snellere groei van mens en organisatie.

KVL-ers vertalen de business strategie van hun klanten in een datastrategie en helpen hen vervolgens om die ook goed uit te voeren. We hebben hiervoor een eigen aanpak ontwikkeld die mensen op alle niveaus in organisaties in staat stelt om data & analytics op een betrouwbare en slimme manier in te zetten voor de groei, vernieuwing en innovatie van hun business. Bringing analytics to the people, dat is wat we willen. En daar kun jij een belangrijke bijdrage aan leveren.

We zijn een platte organisatie die erg gericht is op zelfsturing, eigen initiatief, continue verbetering en op het realiseren van meetbare en zichtbare resultaten bij onze klanten en binnen onze eigen organisatie. Ons hoofdkantoor is gevestigd in de Van Nelle Fabriek te Rotterdam. Een werelderfgoed van formaat. Dat is ook de plek van waaruit jij gaat werken.

Meer over jouw uitdaging

Als Sales & Customer Value Driver ben je een drijvende kracht in het sales en delivery proces van onze diensten. In deze functie ben je (eind)verantwoordelijk voor zes resultaatgebieden:

  1. Commercieel relatiebeheer; groei van de KVL-dienstverlening binnen jouw klantenportefeuille door het actief onderhouden en uitbouwen van de relevante relaties bij je klanten en je relaties met de relevante KVL-consultants en KVL-marketing-collega’s
  2. New business ontwikkeling; ondersteuning van de commercieel directeur bij het ontwikkelen van business opportunities bij prospects
  3. Ondersteuning klantteams; de KVL-klantteams waarmee jij samenwerkt sturen en ondersteunen in het uitbouwen van de KVL-dienstverlening
  4. Verhogen klanttevredenheid; evalueren van de inzet van KVL-consultants bij jouw klanten, de tevredenheid van jouw klanten ten aanzien van de KVL-dienstverlening monitoren en het initiëren en opvolgen van gerichte acties om de klanttevredenheid bij jouw klanten (verder) te verhogen
  5. Offerte- en contractbeheer; opstellen van offertes en contracten en het zorgdragen voor de juiste vastlegging, opvolging en uitvoering ervan en de interne overdracht naar het facturatieproces
  6. Salescontrolling; het op een juiste, volledige en tijdige manier analyseren en rapporteren van alle verkoopkansen, offertes en contracten.
KVL_Header Vacatures Foto2

Wat je meebrengt naar KVL

  • Een gezonde dosis ambitie, drive, energie en teamspirit
  • Een prettige en open persoonlijkheid
  • Structuur en accuratesse
  • Eigen initiatief, klant- en resultaatgerichtheid
  • Serieuze behoefte om persoonlijk te groeien
  • Afgeronde (commerciële) HBO-opleiding
  • Minimaal 3 jaar relevante ervaring in een ondersteunde sales / binnendienst functie, bij voorkeur binnen de uitzend-, advies- en/of detacheringsbranche
  • Kennis en ervaring met een CRM-systeem, bij voorkeur SalesForce
  • Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in spreken en schrijven
  • Gevorderde kennis van Word, Excel en PowerPoint
  • Aantoonbare affiniteit met de wereld van data & analytics / business intelligence.

We zijn een nieuw team aan het bouwen van in eerste instantie 2 mensen. Omdat er in totaal behoefte is aan 8 dagen ondersteuning per week, verdeeld over deze 2 mensen, is part-time invulling bespreekbaar. Van de persoon die het minste aantal uur werkt, verwachten we dat de uren worden verdeeld over 4 dagen (bijv. 4 x 6 uur).

Zin om in deze functie aan de slag te gaan? Stuur dan je CV met motivatiebrief direct aan ons op!

E-mail recruitment@kvl.nl

Ter inspiratie

Wij zijn trots op KVL en op wat we samen met alle KVL-ers en onze business partner tot op heden hebben bereikt. En we hebben een geheel eigen manier waarop we georganiseerd zijn en samenwerken. Ben je benieuwd naar wat ons ander maakt? Bekijk dan hier het KVL-Manifest waarin je meer leest over ons unieke DNA.

Download PDF versie vacature

Over KVL

Bij KVL geloven we in de kracht van data. Ruim 20 jaar ervaring heeft ons geleerd dat een goed gebruik van data het verschil kan maken tussen winnen of verliezen. Tussen groei, stilstand of achteruitgang. Onze Data & Analytics experts helpen mensen binnen organisaties om het verschil te maken. Dat is wat ons drijft. Iedere dag opnieuw.

We ondersteunen onze klanten niet alleen bij hun dataopslag en hun datamanagement. We helpen ze vooral ook om hun data te vertalen naar nieuwe inzichten, betere beslissingen en concrete acties. Door deze drie activiteiten slim te combineren verstevigen we, in co-creatie met onze klanten, het fundament van hun business en versnellen we hun groei. Dit doen we met consultancy, regie, implementatie en praktijkgerichte training.

Onze consultants, data en business analytics specialisten en trainers werken volgens een beproefde aanpak. Ze hebben in hun trajecten niet alleen oog voor de vakinhoudelijke kant van Data & Analytics. Ze besteden ook veel aandacht aan de mensen in de klantorganisatie. Want het is de manier waarop de mensen in organisaties omgaan met hun data die uiteindelijk bepaalt wat de waarde ervan is. Vandaar onze belofte: Bringing Analytics to the People. Omdat we uit eigen ervaring weten dat wanneer je Data & Analytics dichter bij de mensen brengt, je er veel meer waarde uit kunt halen.

Bij KVL werken we volgens ons eigen Data & Analytics Model. Op basis van dit beproefde model hebben wij onze organisatie ingericht in zes zogenaamde Practices. Dit zijn netwerken van vakgenoten waarin expertise, ervaring en innovatie samenkomen. Iedere Practice heeft zijn eigen heldere focus:

  • Data Strategy Practice; identificeren van kansen door beter datagebruik
  • Data Ecosystem Practice; versterken van data ecosystemen
  • Business Intelligence Practice; ontsluiten van relevante business informatie
  • Business Analytics Practice; creëren van nieuwe inzichten en voorspellingen
  • Business Value Practice; implementeren van slimme acties voor meer business value
  • Data Literacy Practice; praktijkgerichte trainingen rond data en analytics.