Het waarborgen van innovatie
  • Insight

Het waarborgen van innovatie

  • Patricia van der Kleij
  • Door Patricia van der Kleij
    Marketing & Communication

Gerrie van den Berg en Vincent de Leeuw zijn samen verantwoordelijk voor innovatie binnen KVL. Gerrie is inmiddels al 19 jaar actief in de B.I.-wereld en ruim 10 jaar geleden stapte hij bij KVL binnen. Zijn belangrijkste overweging daarbij was simpel; de cultuur van KVL sprak hem enorm aan. Iedereen is hier gelijk, er zijn geen hokjes.

Iedereen is hier gelijk, er zijn geen hokjes.

Denken in mogelijkheden

Als coördinator wil ik mensen inspireren om creatiever te zijn en vooral om in mogelijkheden te denken. Om zo vervolgens de beste ideeën eruit te pikken en écht te realiseren. Vaak zie je dat door de waan van de dag of andere prioriteiten, je niet stilstaat bij successen of best practices.

Zo heb ik zelf een tool ontwikkeld om ontwikkeling en onderhoudswerkzaamheden te versnellen en te vergemakkelijken. Ik geloof erin dat je iets groter kunt maken door juist klein te beginnen en dit te versterken. De tool is een samenvatting van wat ooit een klein onderdeel is geweest, aangevuld met meerdere puzzelstukjes.

Van ‘ja, maar’ naar ‘ja, en!’

Ik zie de kracht en potentie in dingen en heb daarbij oog voor kwaliteit. Je moet durven dromen over de kansen en hoe je die oppakt. Ik hoop mensen bewuster te maken om van de ‘puzzelstukjes’ die overal liggen iets groots te realiseren. De grootste uitdaging zit daarbij in het overkomen van drempels, van ‘ja, maar’ naar ‘ja, en!’. Dit maakt dat we tot veel meer in staat kunnen zijn en bewust verder denken.

Het is onze ambitie om onze innovatie en co-creatie met partners naar een 7-sterrenniveau te brengen. Die potentie is er zeker. Het begint met mensen enthousiasmeren en bewust maken en dan de brug te slaan naar concrete uitwerking.

Gerrie Van Den Berg

Innovatie echt laten slagen

Onze kracht zit vooral op het creëren van bewustwording als het gaat om innovatie. Zowel intern als bij onze klanten. Dit doen we door middel van serious gaming, zoals bijvoorbeeld onze Data Quality Game. Met spelvormen willen we business en IT meer bewust maken. Fun werkt aanstekelijk. Niet alleen op het vakgebied, maar ook het innovatief denken.

Met spelvormen willen we business en IT meer bewust maken.

Innovatieve omgeving voor medewerkers én klanten

Binnen KVL staat innovatie al jarenlang centraal, het hangt namelijk samen met onze strategie en onze aanpak in projecten. Ontwikkeling staat voorop. Maar juist ook de vervolgfase is belangrijk om te managen. Agile, waarbij we in korte oplevermomenten steeds iets van waarde toevoegen om de innovatie succesvol te maken. Het is belangrijk om te vertellen wat er speelt en juist ook succes te vieren.

We willen dat klanten onderdeel worden van onze innovaties, zodat het echt tot co-creaties leidt. Samen met klantexpertise kunnen we optimale oplossing of producten maken. We creëren een setting die aanstekelijk werkt en waar de vrijheid is om onderscheid te maken, met de juiste tools binnen handbereik. We willen als KVL mensen stimuleren om innovatief te zijn, van toegevoegde waarde te zijn hierin en er verder in. We mogen fouten maken, die durf is belangrijk om te hebben.

Groei door data

We geven data al 20 jaar waarde én een gezicht. Maak vrijblijvend een afspraak, we helpen je graag op weg met Data & Analytics.

Direct contact