KVL introduceert People-Driven Dashboarding
8 Best Practices in 45 min om meer uit je dashboards te halen

People-Driven Dashboarding
Dashboarding the KVL way
Dashboarding is vaak het eerste en belangrijkste middel voor bedrijven om meer uit hun data te halen. In onze ruime ervaring met dashboards zien we dat het voor veel mensen best lastig is om hun data goed te lezen, te interpreteren, daarover te communiceren en er de échte waarde uit te halen. Onze People-Driven Dashboarding, waarin de mens en het gebruik centraal staan, helpt je hierbij.
Wat levert People-Driven Dashboarding je op?
● relevante data en informatie over jouw bedrijfsvoering
● concrete handvatten voor aansturing en bijsturing
● praktische inzichten en concrete acties voor verdere verbetering van het bedrijfsresultaat
● verbinding van de gebruikers met elkaar en met hun data
De 4 stappen van People-Driven Dashboarding
1. Improved Business Practices
Samen met jou het ‘probleem achter het probleem’ vaststellen. Stakeholderbetrokkenheid creëren en de scope van de verbetering bepalen.
2. Data Storytelling
Je dashboard(s) verhelderen met behulp van slimme visualisaties, zodat data duidelijk en effectief gelezen kan worden.
3. Dashboard Literacy
De effectiviteit maximaliseren door jou en je medewerkers te trainen in het interpreteren en benutten van je dashboard(s).
4. Insight Creation
Nieuwe inzichten creëren die leiden tot slimmere besluitvorming, minder procesverstoringen, betere klantenservice en kostenbesparingen.

De kracht van een goed dashboard kan alleen benut worden door de kracht van mensen!